Csomagolás kialakításának szempontjai
Több fontos szempontja is van, hogy ezeket a funkciókat megfelelően biztosítani lehessen a cég arculatához és a termékhez legjobban illeszkedő csomagolás szempontjain kívül. Először is fontos a hatóságok által megszabott követelmények pontos betartása. A hatékony áruvédelmet a szállítási folyamatok minden részletére kiterjedően szükséges kialakítani. A marketing szempontjai természetesen alapvetően fontosak, érdemes ezzel kapcsolatban megfelelő tapasztalattal rendelkező és már sikereket is felmutatni tudó cégek tanácsit vagy segítségét igénybe venni.
A csomagolásnak lehetnek különböző fokozatai, például lehet csak a szállításhoz szükséges csomagolás, lehet gyűjtői és végül az a csomagolás, amellyel a vásárló találkozik, ezeket külön-külön szükséges meghatározni és ezek figyelembe vételével elindítani a tervezés folyamatát. A környezetvédelmi szempontok sem mellékesek korunkban, előnyös lehet az újrafelhasználás biztosítása, a túlcsomagolás elkerülésével nemcsak a környezetnek teszünk jót, hanem a költségek is csökkennek, kerülendőek mid a környezetre, mind az egészségre káros anyagok felhasználása. És végül a fogyasztók igényeinek legmesszebbmenő figyelembevétele is elsőrendűen fontos.
Mindezekből az információkból látható, hogy a minden szempontnak megfelelő csomagolás megtervezése egy meglehetősen összetett folyamat, tehát mindenképpen érdemes egy, vagy akár több csomagolással és/vagy marketinggel foglalkozó cég tanácsát vagy segítségét kérni a minél jobb végeredmény elérése érdekében. Ezt főként akkor nem szabad kihagyni, ha a cégünk ezzel a termékkel szeretne megújulást elérni, vagy egy teljesen új termék kerül bevezetésre, esetleg a brand építésébe szeretnénk fogni.