Mai világunkban a csomagolásnak már nemcsak az áru védelmét szükséges szolgálnia, messzemenően többféle funkciónak kell megfelelnie. A sok szempont között is talán legfontosabbá vált a termékre való figyelem felhívás szempontja, hiszen a termék eladásában döntő mozzanat, amikor a vásárló észreveszi az adott árut, majd kezébe veszi, megvizsgálja.
Ezt leginkább azzal lehet elérni, ha a termék csomagolása megfelelően vonzó, olyan image-el rendelkezik, amely utal a márka jellegére, egyszóval a terméknek magára kell tudnia vonni a vásárló figyelmét. Kiemelten fontos lehet a márka építése során, hogy az áru csomagolása a mögötte álló céget is a lehető legjobb módon képviselje.
A csomagolás alapfunkciója az áru tökéletes védelme, valamint, hogy olyan eszköz legyen, ami a termék tárolását minden szempontból megkönnyíti. Így oda kell figyelni a csomagolás megtervezésénél, hogy semmilyen káros külső fizikai behatás ne érhesse a terméket sem a tárolásnál, sem a szállítás folyamán. Az sem mellékes, hogy az áru a csomagolás folyamata közben se sérülhessen. Ettől függetlenül legyen a lehetőségekhez mérten egyszerű, és a termék tárolását akár hosszú időn át képes legyen biztosítani.
A csomagolásnak a tájékoztatás funkciójának is meg kell felelnie. Tehát azon kívül, hogy utal a márkára, a csomagolásnak azonosítani is szükséges azt. Egyrészről üzenetet közvetít a termék tulajdonságairól a vásárló felé, másrészről információkat tartalmaz az összetételről, a gyártóról és a felhasználás módjairól.
A vásárlók rendkívül kedvelik, ha a csomagolás mindezek mellett praktikus is, a termék használatát megkönnyíti és kényelmessé teszi. Például az áru csomagolása nemcsak a szállítás során védi a terméket, hanem a megvétele után a vásárló otthonában is el tudja látni a termék védelmét, mindezt úgy, hogy a vásárló kedveli és hasznosnak tartja.
A ruhacímke egyszerre tudja közvetíteni a vásárló felé a ruha minőségét, és a megfelelő kezeléséhez szükséges információkat. A különböző méretű és minőségű celofán tasakok és BOPP zacskók használatával tökéletesen megoldható bármilyen ruhaipari termék tárolása és védelme esztétikusan.
A papírtáskák, reklámtáskák és nylonzacskók a csomagolás egyszerű és ízléses módjait ajánlják fel, felhasználási területük rendkívül szerteágazó, a sorozatgyártásútól az egyedi nyomtatással ellátott reklámtáskákig minden igénynek meg tudnak felelni.